Maaliskuun kosmetiikkasuosikki



Lukuunottamatta muutamaa ala- tai yläasteella tapahtunutta sinistä kokeilua, mun luomilta ei yleensä löydy sateenkaaren värejä. Oon muutenkin aika huono käyttämään luomivärejä, mutta nyt oon yrittänyt kunnostautua siinä. Tämä paletti on mulla käytössä yleensä ainakin pari kertaa viikossa, enkä olekaan sen ostamisen jälkeen tainnut käyttää kertaakaan muita luomivärejä. Kertoo mielestäni jo jotain sen monikäyttöisyydestä ja laadusta. Tällä pärjää hyvin pitkälle niin arjessa kuin juhlassakin. Paletti on nimeltään Maybellinen The Nudes Palette.




Näitä The Nudes -paletteja on jo kolme erilaista: tämä perusversio, ruusukullansävyinen The Blushed Nudes sekä rokahtavampi The Rock Nudes (jota ei ymmärtääkseni vielä myydä Suomessa). Yhdessä on 12 sävyä, joista ainakin tässä perusversiossa osa on mattapintaisia ja osa kimaltavia. Väriskaala on ruskeapainotteinen - lähtien kauniisti valossa kimmeltävästä vaaleasta helmiäisestä, jatkuen erilaisissa ruskean sävyissä ja päättyen mattamustaan. Paletista löytyy siis sävyjä moneen tarpeeseen. Itse käytän eniten oikean ylänurkan tummanruskeaa, helmiäisvaaleaa sekä sen vieressä olevaa vaaleampaa ruskeaa. Näissä on myös tosi mukavasti pigmenttiä. Esimerkiksi musta on sitten todellakin musta, sitä kannattaa tottumattoman meikkaajan vähän jopa varoa.




Löysin itse asiassa äsken tosi hyviä vinkkejä paletin käyttöön Maybellinen sivuilta. Itse en ole missään nimessä mikään meikkitaiteilija, ja sudinkin luomiväriä yleensä vähän miten sattuu - kuten omasta mielestäni näyttää hyvältä. Jos paletti kiinnostaa tai sulla on se jo, mutta haluat vinkkejä sen käyttöön, käy vierailemassa täällä ja täällä. Voin kuitenkin suositella, että hankit erillisen luomivärisiveltimen (kuten mulla kuvissa), jos et sellaista jo omista. Paletin omalla aplikaattorilla on tosi vaikea saada sävyjä häivytettyä.

Mulla on ollut jonkin aikaa ajatuksena, ja pariin kertaan on tullut toiveitakin, että tekisin pienen postaussarjan mun arki- ja juhlameikistä. Etenkin jälkimmäisessä tämä paletti on tärkeänä osana. Pääsiäisenä voisi olla tälle loistavasti aikaa - alkaahan mulla huomisen jälkeen viiden päivän "loma"! - joten palataan meikkijuttuihin jo pian.

2 comments

  1. Oon tätä katsonutkin joskus mutta mielestäni oli huono pigmentti. Mutta tosiaan en kokeillut kuin kädelle niin en osaa sanoa, ehkä pitäisi antaa tilaisuus :)

    elamanikuvina.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jännä juttu, omaan tarpeeseen tuntuu olevan pigmenttiä aivan riittävästi :D Riippuu varmaan mihin on tottunut ja mikä se oma tarve tosiaan on. Mutta testaa ihmeessä vielä uudelleen joskus! :)

      Poista

Kiva kun luit postauksen! Jätä ihmeessä kommentti käynnistäsi. Saa kysyä, kehua, kritisoida tai vaikka kertoa kuulumisia. - Johanna